4 warstwy prezentacji (2 dni)
Twórz prezentacje, które rezonują z odbiorcami na spotkaniach, wystąpieniach i wideokonferencjach.
Przekonaj klientów do Twojego produktu, zarząd do Twojego pomysłu,
a branżową widownię do Ciebie.
Kiedy to szkolenie Ci się przyda?
-
Występujesz na konferencjach lub prowadzisz wideokonferencję i chcesz, aby kultura osobista nie była jedyną rzeczą powstrzymującą Twoich słuchaczy od zanurzenia się w telefonach podczas Twojego czasu antenowego.
-
Przygotowujesz prezentacje sprzedażowe i marzy Ci się, żeby cena produktu lub usługi nie była jedynym argumentem zachęcającym do kupna.
-
Zajmujesz się trudnymi, np. technicznymi lub analitycznymi tematami, które mogą mieć wpływ na funkcjonowanie całej organizacji, ale jak próbujesz o nich opowiadać na zebraniach, to wiesz, że tego wpływu mieć nie będą.
-
Chcesz tworzyć slajdy, które wspierają Twój przekaz, a szablon firmowy, z którego korzystasz, wygląda jak sabotaż ze strony działu marketingu.
-
Jeżeli po Twojej ostatniej prezentacji, przemknęła Ci w głowie myśl, żeby była to Twoja ostania prezentacja.
-
Jeśli pracujesz z danymi numerycznymi i grafami, i chcesz by twoja publiczność jarała się jak Londyn w 1666 za każdym razem, gdy opowiadasz o liczbach.
Co zrozumiesz?
- Dlaczego proces przygotowania większości prezentacji jest zły i co masz zrobić, aby go naprawić.
- Jak zdiagnozować potrzeby Twoich odbiorców, stosując sprawdzone modele komunikacyjne.
- Jak zbudować narrację wykorzystując storytellingowe i komediowe struktury, których używają najlepiej oceniani prelegenci, w tym mówcy TEDa.
- Jakie elementy warsztatu scenicznego decydują o tym, czy publiczność Cię dobrze odbiera.
- Jak zaprojektować slajdy na wystąpienie, zebranie i do materiałów informacyjnych.
- Jakie techniki wykorzystać, by zaprezentować nawet najbardziej skomplikowane dane w sposób przejrzysty, interesujący i zrozumiały dla wszystkich.
Kim jesteśmy i skąd pomysł, że możemy się wypowiadać?
On skromnie sypia, bo robi dużo prezentacji. Ona je poprawia. On w marcu 2017 pozamiatał scenę konferencji „I love marketing” i odebrał nagrodę za najlepszą prezentację, a ona mu pozazdrościła i rok później zrobiła to samo.
On uwielbia animację, komedię, a z przyjaciółmi rozmawia o konstrukcjach storytellingowych. Ona obśmiewa się jak norka z wszystkich żartów o rozkładach statystycznych, więc nie ma przyjaciół i powoli zaczyna rozumieć dlaczego.
Mają przeświadczenie graniczące z pewnością, że z każdą historią bez pointy, listą punktowaną lub żartem godnym emisji w Familiadzie umiera jeden widz. Najbardziej nie lubią, gdy złe rzeczy przytrafiają się dobrym zdaniom. Umieją prezentować, opowiadać i opowiadać o prezentowaniu. W wolnych chwilach ona jest komendantem komedii w janinadaily.com, a on nienachalnie produktywnym autorem w kamilkoziel.pl.
Agenda szkolenia
Dzień 1
Wprowadzenie do metodyki 4 warstw
- Typy prezentacji
- Role prezentacji
- Schemat 4 warstw
- Proces tworzenie prezentacji
Warstwa wartości
- Przygotowanie matrycy
- Proces zbierania materiału
- Tworzenie larwy kreatywnej
- Omówienie wybranych procesów poznawczych i behawioralnych
Warstwa narracji
- Proces obróbki materiału
- Budowanie struktury logicznej
- Wykorzystanie struktur storytellingowych
- Wykorzystanie struktur zwiększających łatwość poznawczą
- Wykorzystanie struktur komediowych
Data storytelling
- Zasady opowiadania o danych liczbowych
- Quantification bias
- Numeryczna łatwość poznawcza
- Zasada punktów odniesienia
- Problem dużych liczb
- Etapy tworzenia narracji opartej na danych
Dzień 2
Warstwa warsztatu scenicznego
- Praca nad postacią sceniczną
- Prawdy i mity o stresie
- Metody pracy z publicznością
- Ćwiczenie uważności
Warstwa wizualizacji
- Slajdy i slajdumenty
- 3 role slajdów
- Proces przygotowania slajdów
- Rola video i animacji
Wizualizacja danych
- Zasady prezentowania danych
- Struktura danych i skale pomiaru
- Jak dobrać typ wykresu do różnych rodzajów zmiennych
- Najczęstsze błędy w prezentacji danych liczbowych i jak ich uniknąć
- Wybrane narzędzia do wizualizacji danych: MS Excel & Apple Numbers, Tableau, Online Chart Tool