Storytelling
770 PLN netto / os.
Można pisać pięknie i o niczym. Można pisać o czymś, ale przez przypadek niczego nie przekazać. Można także pisać z sensem, ale stylem wywołującym więcej ziewania niż zainteresowania. Dobra wiadomość jest taka, że można się także nieco poduczyć, jak robić to jednocześnie z sensem, poprawnie i ciekawie.
Zadbaj o to, aby czytelnicy i słuchacze nie towarzyszyli Ci tylko z grzeczności. Zapanuj nad własnym przekazem
Storytelling to nie tylko fachowo brzmiące słowo. To praktyka, która pozwala tworzyć atrakcyjne opowieści – przydatna w życiu zawodowym, prywatnym, czy artystycznym. Znajomość założeń i metodyki storytellingu wzmacnia umiejętność budowania angażujących treści i uczy, jak uporać się z nieprzewidzianą sytuacją podczas występowania na żywo.
Co zyskasz?
Zarezerwuj miejsce-
Twoi pracownicy zrozumieją, jakie znaczenie mają dla nich dane, które prezentujesz.
-
Więcej osób zwróci uwagę na Twoje posty w mediach społecznościowych, a jak głosi staropolskie przysłowie „im więcej ruchu w mediach, tym więcej klientów”.
-
Zakomunikujesz wartość produktu lub usługi tak, że to Ciebie, nie konkurencję, zapamiętają słuchacze lub czytelnicy.
-
Otrzymasz trochę zaproszeń na branżowe konferencje.
-
Pisanie i wystąpienia publiczne staną się przyjemnością i nie będziesz szukał powodów, aby dostać jednak inne, równie pilne zadanie.
Dla kogo?
- Dla osób, które w zakresie obowiązków mają wpisane „tworzenie treści informacyjnych/marketingowych” lub „opowiadanie o firmie/produkcie na konferencjach/targach”
- Dla osób prowadzących spotkania z klientami lub komunikujących się z klientami online
- Dla osób dysponujących specjalistyczną wiedzą i nierozumiejących, dlaczego nikt ich jeszcze nie zrozumiał
- Dla wszystkich, którzy chcą poprawić i uatrakcyjnić tworzone przez siebie treści
Kim jestem?
Ewa Frączek
Storytellerka, publicystka, wykładowca akademicki, w rzadkich chwilach konferansjer na imprezach kulturalnych. W tworzeniu treści współpracowała z takimi firmami jak Ikea, Samsung, Nutricia czy EiB, wielokrotnie wspierała także startupy. Pomaga zarówno w opracowywaniu materiałów pisanych, jak i w przygotowaniu publicznych wystąpień.
Poza marketingiem zajmuje się prowadzeniem zajęć, w tym także z zakresu creative writing. Jest laureatką kilkudziesięciu konkursów literackich oraz autorem artykułów popularno-naukowych, z których niektóre osiągały po 200 000 wejść.
Agenda szkolenia
Zarezerwuj miejsceTworzenie opowieści – czas strat!
- czym jest storytelling i jak mi się przyda?
- omówienie podstawowych błędów w materiałach pisanych
- wskazanie i omówienie najważniejszych zabiegów storytellingowych w materiałach pisanych
- przygotowanie: zbieranie materiału (dane, argumenty, możliwe kontrargumenty, oś historii)
- ćwiczenia praktyczne
- tworzenie slajdumentów, czyli jak wykorzystać zabiegi storytellingowe w folderach/materiałach branżowych
Między pisaniem a mówieniem
- mówienie napisanego, czyli czym rożni się atrakcyjny język mówiony od pisanego
- omówienie podstawowych błędów w materiałach mówionych
- wskazanie i omówienie najważniejszych zabiegów storytellingowych w materiałach mówionych
- tworzenie narracji pod slajdy
- ćwiczenia praktyczne
Eliminacja czyhających pułapek i niechcianych błędów
- pisanie i mówienie o danych liczbowych
- między treścią a efekciarstwem
- wypośrodkowanie treści i formy, zasada złotego środka w XXI wieku
- sztuka kompromisu, czyli jak zderzyć własną wizję z oczekiwaniami szefa lub klienta
- wiarygodność danych, metoda falsyfikacjonizmu
- uatrakcyjnienie tekstów naukowych i formalnych bez wpływania na ich jakość poznawczą i powagę
- kilka słów o poprawności
- najczęstsze błędy, których nie podkreśli
- kilka problematycznych zasad stylistycznych
Wyzwolić artystę
- blokada twórcza
- pokonywanie twórczej blokady,
- metody stymulujące kreatywność
- poszukiwanie pomysłu na własny język
Liczba miejsc ograniczona!
770 PLN netto / os.